• Tips
  • Oanade resultat med plattor

Oanade resultat med plattor

Läsutvecklingen har förbättrats rejält för eleverna på Sjungande dalens grundsärskola. De ligger nu ett helt år längre fram än vad som var förväntat. Om detta berättades på TV4-nyheterna för Skellefteå.

Sjungande dalens grundsärskolaPlattor ger oanade effekter på läsningen för elever på Sjungande dalens grundsärskola,  i Skellefteå.

- Vi trodde nog att det skulle vara populärt, och samtidigt är det en utmaning att förändra sin undervisning. Att det skulle ge sånt här resultat som på Sjungande dalens grundsärskola det hade vi inte förväntat oss och det har jag inte hört talas om i Sverige tidigare när det gäller grundsärskolan, säger rektor Staffan Åkerlund.

- Det är svårt att ge någon statisktik. Men under det år vi har använt det har vi sett att det här är ett verktyg som gynnar alla oavsett funktionsnedsättning och utvecklingsnivå. Alla kan använda det på något sätt. Vi tycker att det har gynnat vår skola, säger Charlotta Johansson 

Nu satsar Skellefteå rejält  på tekniken i utbildningen, eftersom de har sett sådan effekt. De hoppas kunna förbättra läsutvecklingen på fler elever i kommunen. Detta med tanke på den effekt de har märkt på Sjungande dalen.

 

....................

Personalen på Sjungande dalens grundsärskola har helt säkert gjort ett gott jobb. De är värda allt beröm för sitt arbete. Nu vill vi veta mer om hur de har gjort för att få så gott resultat. Det är knappast enbart plattornas förtjänst. 
funderar jag, Britt Hansson, när jag sammanfattade inslaget i TV4-inslaget

 

 

 

 

 

 

Tags: möjligheter, plattor, särskolan

Skriv ut

Skoldatatek.se är en gemensam webbplats
för Sveriges Skoldatatek